Idus

Direktlänk till inlägg 29 juli 2008

tisdag

Av Ida - 29 juli 2008 10:19

Skrev ett långt inlägg i går kväll men det blev krångel med datorn och allt försvann!! :-(


Igår em/kväll var Anna och hennes Robert här, super kul!

Vi badade, åt tacos och chokladpudding och pratade massor.


Hela går dagen sprang Wictor till mormor o morfars husvagn och ville inte med mig hem. Vi freågade om han skulle sova där då nickade han och sa "hejå mamma". Jag gick och hämtade blöjor,napp och pyjamas.

När jag kom bort till dem igen sa jag, är det någon som vill ha sin napp? Wictor svarade "hejå mamma". Brydde inte sig om sin mamma som ville ha sin gosse hos sig....


I morse kom de till oss och åt frukost, ignorerade nästan oss helt, haha!

Nu har vi vinkat av mormor och morfar som har åkt hem.Lite sura miner från lilleman. Men inte som inte gick över med lite glass, haha!


Idag är det lite kyligare än det varit de andra dagarna. Vi behöver handla sallad och smör så det blit att fixa det och sen slappa :-D


Sivan: Saknar er och tänker på er!!!

 
 
Ingen bild

Sivan

29 juli 2008 11:27

Hej!
saknar dig me. Om H gubben saknar peter vet jag inte. hihi...
Så jobbigt allt. VAr hos läkarn i 2,5 timme igår. Pratade o grät en hel massa...Känns som tårarna aldrig slutade rinna:-(
Men positivt är att de känns som de tog mig på allvar, lyssnade o svarade på alla mina frågor så gott de kunde.
Men känns så hemskt o veta att hade jag bara fått hjälp i tid hade jag förmodligen fort haft min lilltjej i magen... Såååå ledsen över det, hade börjat längt så ju:-(
Vi får höras...
Kram
Astrid hälsar till fästmannen (hon har fått för sig att hon ska fika hela tiden, jag blir galen. Så nu sitter hon i soffan o njuter av ett paket russin o en flaska vatten.hahaha) Hur nöjd som helst









 
Ingen bild

Ellinor

29 juli 2008 13:41

Vad mysigt ni verkar ha det, och avslappnande:-) Det är du värd!!!! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards