Idus

Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

tack

Av Ida - 9 juli 2008 15:11

tack för alla kommentarer!


Tack C för dina fina ord. Du och jag verkar ha samma bakgrund. Jag har gått hos psykolog innan (ca 4 år sedan) och hade nog behövt när Wictor var nyfödd med men det gick över. Denna gången var/är jag mer öppen inför mina känslor och sökt hjälp ganska tidigt.

Jag hoppas att det ska vända snart.

Håller på att sluta att amma, det tar för mycket på mig för tillfället. Jag är kraftig men de dagliga kräkningarna under grav. och den snabba viktnedgången (gick ju inte upp ngt under grav.) har gjort att Maja tar all näring jag får i mig. Vilket egentligen inte är mycket då jag har sååå svårt att äta när jag mår dåligt så jag går fortfarande ner i vikt.   

Jag försöker, vila och ta det lugnt om dagarna, äta och sen ut och gå.

Jag vet att det vänder inerst inne men när det är sopm jobbigast vill jag inte vara med längre... :-(


Det har varit så mycket de sista månaderna så det är inte klokt. När jag fick ett tråkigt meddelande om att en till lämnat oss idag så kände jag att nej nu får det sluta!

Tänker så på er min vän , hoppas du vet det!!!!

 
 
Ingen bild

C

10 juli 2008 09:30

Hej igen.Ja jag fick sluta amma jag med.För att det blev för svårt för mig helt enkelt.Jag mådde inte bra av det och det krånglade så med min ammning.
Jag slutade efter fem månader och började med ersättning.När jag hade gjort det så mådde jag underbart!Min man stöttade mig i det beslutet också.Det var det rätta för oss.
Helt plötsligt slapp jag all ångest över att det inte fungerade och min man kunde hjälpa till på nätterna med matningen.
För våran familj var det det bästa alternativet.Min son växte på fint och har idag inga men av ersättning;)
Inga allergier el nåt sånt.:)
Så om det är för jobbigt med ammning.Sluta amma!Det bästa för barnet är ändå att mamma mår bra.För mig var det en stor räddning för allt krångel gjorde mig oerhört deprimerad och det tog på mig o jag kände mig ganska värdelös tyvärr.
Du borde vara jättestolt över dig själv som är så stark o finns där för hela din familj.
Och söker hjälp fast det är svårt att göra det.
Jag hade det också tufft med saker runt om mig samtidigt.När man mår så här så kan minsta sak vända upp o ner på allt.
Jag kände också många ggr att jag inte ville vara med längre.
Men idag mår jag bra.Med min mamma roll iaf:)
Min man fanns där väldigt mycket o det hjälpte mig igenom det mesta.Visst blir det tufft för dom.Men man finns ju där i bra tider o i dåliga tider.Vi hade ju gjort detsamma för dom.
Prata mycket..det hjälper.Det hjälpte mig iaf.
Det hjälpte att prata ut om de rädslor jag kände.
Även hur jag kände inför min man.Jag kände ju mig minst sagt som en börda.Men pratar man om det inser man att det inte är så.
Jag hoppas som sagt att det vänder snart.
Försök i dom jobbiga stunderna att tänka på allt positivt.Ring någon du litar på om du kan el så.Försök att hitta det fina i ditt liv när allt känns skit.
Ganska svårt men det går till slut.
Hoppas som sagt att det blir bättre snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 27 december 2011 09:03

Idag ska herr Karlsson jobba, eftermiddag. Det känns skönt nu när han och barnen ligger och sover och jag vet att vi har några timmar tillsammans på förmiddagen. Men sen i kväll känns det mindre kul... :-( Hoppas på ett mirakel som gör att han blir...

Av Ida - 26 december 2011 08:54

Lite sen julhälsning men man hinner inte med, knappt sig själv! Ligger vaken och alla andra sover. Barnens kusiner har sovit här inatt till deras stora lycka! Det är tradition att det de sover här just den natten. Usch börjar få ångest över att ledi...

Av Ida - 22 december 2011 22:39

I kväll har jag tillsammans med fina Johanna gjort julgodis. Jag gjorde trillingnöt och wienernougat. Barnen gjorde Mozartkulor, det visade sig vara ett perfekt julgodis för barn att göra. Maja tyckte det var kul och gjorde jätte många :) Peter tog ...

Av Ida - 22 december 2011 11:13

Det är en pedagog på wictors förskola jag gillar. Känner alltid att hon ser alla barn när de kommer och hälsar dem välkomna. Känner mig alltid välkommen de dagar hon jobbar. När man tycker någon gör ngt bra ärr det viktigt att säga det tycker jag. ...

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk??? Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte.... Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans..... Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag h...

Ovido - Quiz & Flashcards