Idus

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Ida - 13 juli 2011 19:12

Vi hade tänkt att skippa ALV i år men jag har ångrat mig. Jag vill gärit ändå.

Maja är inne i en Pippi,Madicken mm ålder och Wictor gillar ju Emil och Karlsson på taket. Men främst vill jag dit för Majas skull.

Det är stort att få möta sina "idoler".


Igår när Maja skulle sova sa hon" När du blir Pippi mamma ska du ha såna" så visade hon strumpor genom att peka på sina fötter och ben. Så gulligt sagt :-)


Om jag får som jag vill (får jag oftast ;-) ) så åker vi dit i början av augusti en natt med husvagnen. Min tanke är att det ska vara en överraskning för barnen och att de inte ska veta något förren i kommer dit.



Av Ida - 13 juli 2011 18:56

Inget sommar väder ute :-(

Men det kan vara skönt med en sval dag i mellanåt också.

Tyvärr så ska det regna i morgon också så vi har fått ställa in trippen till Skånesdjurpark. Tråkigt!


Idag har vi varit toalett lösa hemma och det är inget jag vill rekomendera!

"Jobbargubbarna" eller "jobbarkompisarna" som Maja kallar dem, har varit hemma idag och instllerat toalettstol i lilla toaletten. I den stora har de tagit bort toalettstolen. Sen får inte den nymonterade toalettstolen användas på 1 dygn. Hur tänkte de??

Som tur väl är kan vi sova i mammas och pappas hus.

 

 

Av Ida - 13 juli 2011 10:44

Jag njuter verkligen av att vara ledig. Som jag befarat längtar jag bort denna veckan. Peter jobbar och det är eftermiddags veckan vilket suger! Vill vara ledig tillsammans. Jag försöker göra saker och ha roligt. Men att hålla koll på 2 vilda bråkstakar är inte bra för min rygg/nacke. Blir ju tyvärr yr oxå :(Det förstår inte barnen just för att de är barn. Precis som de ska få vara.Idag blir det bara vila och ta det lugnt för oss här hemma. I måndags var vi i blåbärsskogen det tyckte barnen om. Igår var vi hos finaste anna och Linnea. I morgon ska vi till skånesdjurpark om vädret tillåter. Fredag hoppas vi Peter slutar som han ska och slipper övertid. Fredag behövs det packas också. Lördag åker vi till Skövde. Ska bli såå kul!!

Ovido - Quiz & Flashcards