Idus

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Ida - 21 december 2011 18:09

Är jag sjuk???

Har ingen lust att göra julgodis!!! På mitt schema står det att jag ska göra julgodis....orkar inte....


Den julkänsla jag hade innan har jag tappat någonstans.....

Kanske skulle göra Wienernogat och trilling nöt...kanske jag hittad julkänslan bland bunkar och decilitermått?!?!


Hahahaha ;-)

Av Ida - 21 december 2011 17:21


En klasskamrat från gymnasiet förlorade sin fina son, Alfred "Affe". En gosse med tindrande ögon, ögon som verkligen vill säga något.  

Affe föddes med ett hjärtfel och gick bort i början av året. (Läs bloggarna längre ner)

Ellinor, Affes mamma är en otrolig mamma som tillsammans med en annan tillverkar hjärtebarns smycket. Pengarna de får in från försäljningen går till Hjärtebarns fonden.

Smyckena är otroligt fina och inget är det andra likt. Jag har köpt flera, endel behåller jag själv andra ger jag av kärlek till andra.


De har i väntan på en hemsida Facebook gruppen: Vi som har hjärtebarns smycket. Gå in där och beställ minst ett smycke!!


 Ellinor och tillverkaren av hjärtebarns smycket.


Försäljningen hade i början av december inbringat ca 18 000:-. Jag tror att summan är större nu efter att alla beställt halsband till jul. I vilket fall som helst är det fantastiska pengar som kan hjälpa!




Ellinor har blivit kallad vardagshjälte och jag kan bara instämma!! En kraftmamma!


Bloggar:

http://affelund.bloggplatsen.se/

http://affe09.bloggplatsen.se/

Av Ida - 21 december 2011 17:13

Idag har vi träffat tomten. Barnen överraskade med att inte bli rädda och krama tomten.

Maja har haft julfest och jag,Peter och Wictor var med. Trevligt att dagmammorna annordna det.


I skolan idag överraskade våra lärare oss med liten "julfest" de sista timmarna, de bjöd på glögg, julmust,skumtomtar, pepparkakor och clementin. Vi sjöng och lekte lekar. Väldigt uppskattat, som vi skrattade allihop!

Har verkligen hamnat med ett bra gäng i skolan! Det gör allt 1000 ggr lättare :-)


En bra dag trots ett super super tråkigt meddelande... Så ledsamt och tråkigt!


I morgon väntar en data lektion så jag hoppas kunna hämta mina barn innan lunch!! JIHOO!

Jag har nämligen jobbat undan del 2 av läxan som ska in efter jul så jag ska med gott samvete ta jullov tidigt i morgon!



Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards